FunTear Silver Bullet Teardrop

FunTear Silver Bullet Teardrop towed

FunTear Camping & Glamping

FunTear Retro II Signing

FunTear Retro II QT

FunTear Logo Im Schnee

FunTear Retro Hatchback with Ramp

FunTears on Display

FunTear Retro Pizza Signing

FunTear Caravan for ‘All You Need Is Love’ TV show

FunTear Porch Design Sketch

FunTear Retro 23 Trailer with hatchback

FunTear Production Photo’s

FunTear Silver Bullet Teardrop

FunTear Retro II Interior Design 1950’s

FunTear Retro 23 for ‘All You Need Is Love’ TV Series

FunTear Retro II Panoramic Windows

FunTear Retro Modern Interior Design

FunTear Retro Food Trailer

FunTear Retro II Flanged Segments

FunTear Retro II basic edition front

FunTear Retro 23 for Silverfield Glamping project

FunTear Silverfield Edition

FunTear Retro II XL Silverfield edition is designed especially for the Silverfield Glamping concept

FunTear Design Pop

FunTear Design Pure

FunTear Glamping Design Pure

FunTear Interior Design Minimalistic

FunTear Modern Interior Design

FunTears Interior 50’s diner design

FunTear Window Production

FunTear Retro II Aluminium Framed Windows

Laser Cutting Segments

FunTear Paneling

FunTear Custom | FunBeer Mobile Brewery

FunTear Retro II XXL

FunTear Retro II QT 2017

FunTear Retro II XL (SSL version)

FunTear Tesla edition

FunTear Retro II XL with Panoramic Windows

FunTear Retro II XXXL -9.60 meter

FunTear Retro II XL model 2014

FunTear Chassis Bouw

FunTear Reet Petite De Luxe

FunTear Retro II Kleine Ramen

FunTear Reet Petite DL Rear

FunTear Retro II QT – small & stylish

FunTear Silver Bullet Teardrop

FunTear Retro II Geborsteld Aluminium Versie – Onderhoudsvrij!

FunTear FMH Magazine photoshoot

Frame op Chassis

FunTear Retro Food Trailers

FunTear Retro II Klassieke Wieldoppen

FunTear Isolatie

FunTear Retro II features flanged segments

FunTear Interior Metal

FunTear Retro II XL Commercial – Triple Hatch

FunTear Binnenplaten plaatsen

FunTear Platen Binnen

FunTear Retro 23 Hatchback Version

FunTear Achterlichten

FunTear Achterzijde

FunTear Bumper

FunTear Brushed Window

Brushed Rear

Polished Rear

Regenkapje

Aircon plaatsen

FunTear Felsen

FunTear Deur

FunTear Deur maken

FunTear Panorama Raam

FunTear Finished

Under translation…

Frequently Asked Questions

What is the cheapest FunTear you build?

Our teardrop, The FunTear Silver Bullet, is the lowest in pricing we can offer for a new product. The FunTear Reet Petite with a price of € 19.950 (ex VAT) is the cheapest from the Retro model range.

Where are FunTears produced?

FunTears are manufactured at our modern production facility in Boxtel, The Netherlands

What is the weight of a FunTear?

The most asked question. Here are the estimated empty weights of our products:

FunTear Silver Bullet : 295 kg
FunTear Reet Petite : 495 kg
FunTear Retro II QT : 680 kg
FunTear Retro II SA : 830 kg
FunTear Retro II TA : 950 kg
FunTear Retro II XL : 1050 kg
FunTear Retro II XXL: 1250 kg

Waar moet ik letten als ik een aluminium caravan koop?

Er zijn een aantal grote verschillen waar u zich bewust van moet zijn als u een vliegtuigbouw aluminium caravan wilt kopen. Allereerst zijn er de USA caravans die vele malen zwaarder zijn en, erger nog, een hele hoge kogeldruk hebben. Dat heeft aanzienlijke consequenties voor de specificaties van de trekwagen. Bij import gelden natuurlijk ook nog de hoge transportkosten en de invoerrechten. Garantie is ook een punt van aandacht als u in het buitenland koopt.
Dan zijn er verschillen in constructie die ook weer een effect hebben op de prijs. Het is duurder om een 100% zelfdragende constructie te bouwen dan een houtbouw product of gewone caravan. Alleen wagens met een kooiconstructie zijn feitelijk geschikt voor ombouw naar verkoopwagen. Da

Who is FunTear?

FunTear is the only Dutch manufacturer of aircraft style aluminium caravans (travel trailers, teardrops and motorhomes).

What should I look for when I buy an aluminium caravan?

There are some major differences that you should be aware of when buying an aircraft style aluminium caravan. The first thing is the USA caravans (travel trailers) are much heavier in weight and, worse yet, have a very high vertical load. This has significant consequences for the specifications of the towing vehicle. Apart from that it is obvious that imported caravans have high cost of transportation and import duties. On imports warranty is also an issue.
There are major differences in construction, which also have an effect on pricing. It is more expensive to build a 100% self-supporting structure than a wooden construction or an ordinary caravan. Only caravans with a welded frame are actually suitable for conversion to vending unit. This is something you should really be aware of.
Of course, the price of a product is determined by the materials used and the labor component. The cheapest units are gernerally build with cheaper sources and less labor is involved. The difference here is in the details!

Welke producten maakt FunTear?

FunTear bouwt retro caravans, teardrop mini-caravans en retro motorhomes (campers) op ambachtelijke wijze. Geen lijnproductie maar ouderwets met de hand. FunTears zijn gebouwd voor een leven lang plezier en bevat geen corroderende, roestende of rottende onderdelen. Ongelukken daargelaten heeft uw FunTear echt het eeuwige leven!

Is FunTear an Airstream copycat?

No. Airstream Inc. is a fellow manufacturer who also builds aircraft style aluminium caravans. Technically, there are more differences than similarities. Airstream is probably the best-known builder of this type of products and is often identified with the type itself. FunTear originated from a restoration company of old American caravans and has gained extensive knowledge of the building process. FunTear has transformed that knowledge into an improved own product, adapted to European standards and certainly to European production values.

What is unique about FunTear?

FunTear combineert Retro vormgeving en productietechnieken met moderne Europese inzichten. FunTear kiest bewust voor mooie uitvoering en niet voor de goedkoopste bouwwijze. In de Retro II modellijn die in 2014 is geintroduceert is de ambachtelijke felsrand die kenmerkend is voor de jaren 1950 caravans weer teruggekeerd samen met de ronde deur. Nieuw zijn ook de panorama ramen die zorgen voor een extra ruimtelijk gevoel in uw FunTear

Voldoet FunTear aan de EUR1 norm?

FunTear wordt vrijwel geheel gebouwd uit Europese onderdelen en voldoet daarmee aan de EUR1 norm. Enkele speciale onderdelen zoals de wieldoppen en verchroomde sloten komen uit…Japan

Kan ik een kenteken krijgen op een FunTear?

Jazeker. Alle FunTears worden geleverd met kenteken of met een export kenteken. Dit garandeert een geldig kenteken in elk EU land.

Glanst een FunTear altijd?

Een FunTear Retro wordt helemaal op maat voor u gebouwd. U heeft vrije keus in de soort aluminium die gebruikt wordt. Het glimmende (gepolijste) ziet u vaak bij gerestaureerde Vintage Amerikaanse caravans als gevolg van het verwijderen van corrosie. Veel liefhebbers zijn dol op gepolijste caravans en voor die groep bouwen wij onze FunTears van vooraf gepolijst aluminium. Wilt u liever een 100% onderhoudsvrije FunTear dan bieden we u een geborsteld en geanodiseerde plaat aan die we naar keus ook nog zijdeglans voor u lakken

Voldoet een gepolijste FunTear aan EU normen?

Jazeker. Een hoogglans gepolijste wagen is toegelaten op de Europese wegen alsmede in Zwitserland

Wat maakt een FunTear uniek?

Allereerst is FunTear 100% ‘ Made in Holland. Een FunTear is stijlvol, uniek en mooi. Gebouwd met liefde voor het product en het vak. FunTear heeft ook de aloude felstechniek in 2014 weer heringevoerd. Daarmee zijn we momenteel de enige fabrikant die deze kwalitatief hoogwaardige techniek weer gebruikt. Een FunTear is niet gebouwd op een houten bodemplaat zoals alle andere caravans (de Amerikaanse inclusief) maar is 100% zelfdragend. Een FunTear bestaat uit een gelast frame (2 zijdig alu beplaat) welke op een chassis vast wordt gemonteerd. De watervaste vloer wordt zwevend gelegd. Verder beschikt de FunTear of een lichtgewicht gegalvaniseerd onderstel en is het de lichtste vliegtuigbouw caravan ter wereld. Een ander unicum is onze maatwerk aanpak. Van aluminiumkeus tot apparatuur, het vloerplan, de ramen en deuren….de klant bepaalt.

This post is also available in: Dutch German

UA-348421-6